Darbas internetu: ar rašytojų veikla pelninga?

darbas internetuElektroninėje erdvėje daugelis randa darbo perspektyvų – vieni renkasi rašytojų, kiti programuotojų, treti – kitas veiklas. Internete uždirbti gali kiekvienas, kuris turi didelį norą mokytis, nes būtent šiuo metu yra gana nemažos galimybės mokytis savarankiškai. Daugelis veiklų yra pelningos, tačiau jos yra pelningos tik tiems, kurie kruopščiai analizuoja rinka ir skiria daug laiko bei pastangų. Pastebima, kad vis dažniau atsiranda naujų rašytojų, kurie imasi įvairiausių tekstų kūrimo darbų. Toks darbas internetu yra gana patrauklus – nėra viršininkų, o ir darbo valandas reguliuojasi kiekvienas sau.

Rašytojus galime skirstyti į kategorijas – SEO straipsnių rašytojai, tinkalaraščių administratoriai, naujienų publicistai, turinio kūrėjai. Šių kategorijų rašytojams tenka didžiulis darbas – jei ne iš užsakovų, tai bent jau iš įvairių įmonių tenka gauti gana nemažai užduočių. Kiekvieną šių veiklų galime trumpai apibūdinti.

SEO straipsnių rašytojai tikrai neturi kuo skųstis – toks darbas internetu yra gana nesudėtingas ir nereikalaujantis specifinių žurnalistikos žinių. Čia paprasčiausiai jiems tenka aprašyti kažkokią tai prekę ar paslaugą, kurią teikia/parduoda užsakovas. Esmė yra tame, kad toks teks dažniausiai būna 300 žodžių ir jis vėliau yra talpinamas specialiose svetainėse. Tokie tekstai turi atgalinę nuorodą t.y. nuorodos antraštė dažniausiai būna nustatoma užsakovo – jis pasako apie kokią prekę ar paslaugą reikia parašyti, o rašytojas ima ir sugeneruoja teksto idėją įrašydamas konkretų raktinį žodį pačiame tekste. Tokie tekstai gali būti talpinami daug kur – kiekvienos svetainės talpinimo paslauga kainuoja skirtingai. Ar ši sritis pelninga? Pelninga tik progresuojantiems – kai kurie per valandą gali parašyti tik vieną tokį straipsnį, kiti gali 3-4.

Tinklaraštininkai uždirba ir iš rašymo paslaugų ir straipsnių talpinimo savo blog‘uose. Užsakomieji straipsniai dažniausiai yra perkami tiek įmonių, tiek ir paprastų žmonių, kurie tiekia kažkokias paslaugas. Tokių rašytojų darbas yra reklamuoti būtent kliento produktą už atitinkamą kainą. Tinklaraštininkai turi subūrę savo skaitytojų auditorijas, todėl suprantama, kad jų kainos gali būti didesnės.

Naujienų publicistai bei turinio kūrėjai yra panašūs – jie kuria interneto svetainėms tekstus. Publicistai – aktualiausias naujienas, turinio kūrėjai – tekstus paslaugų svetainėms. Čia kainos dažniausiai vyrauja vienodos.