Daugelis įmonių savininkų susiduria su problemomis, kuomet reikia apsispręsti ar samdyti buhalterį, ar turėtų būti pasirenkamos buhalterinės apskaitos paslaugos. Tinkamai vedama buhalterija- sėkmės garantija. Kai tinkamai atliekami visi darbai, tai ir įmonės veikla vyksta sklandžiai, ir laiku galima numatyti įmonės nuosmukius ar tinkamai panaudoti pelną. Tik dedelės patirties turintys buhalteriai geba tinkamai atlikti visus darbus. Dažniausiai yra atsižvelgiama į tai, kokią patirtį yra sukaupę specialistai, ir tai gali būti vienas svarbiausių kriterijų renkantis tam tikrus specialistus. Kada darbo kokybė visada yra vienas svarbiausių kriterijų, verta pasidomėti, kaip apie įvairius specialistus atsiliepia klientai.
Ką rinktis: buhalterį ar buhalterinių paslaugų įmonę?
Nusprendusiems samdyti buhalterį paskaičiuokite, kiek kainuos visa darbo vieta. Tai reiškia, kad įvertinti turite, kiek išlaidų sudarys ne tik buhalterio atlyginimas, bet ir visos kitos išlaidos susijusios su jo mokymais, kvalifikacijos kėlimu, seminarais, biuro baldais, kompiuteriu, buhalterine programa ir kt. Kai turėsite preliminarinius skaičius, kreipkites į buhalterinių paslaugų įmonę. Tai dar vienas galimas variantas, kas tvarkys jūsų įmonės buhalterinę apskaitą. Pateikę reikiamą informaciją, gausite pasiūlymą ir galėsite palyginti. Kartais tinkamus specialistus gali rekomenduoti ir pažįstami asmenys, tad galite pasiteirauti, ar jie galėtų rekomenduoti tam tikrą buhalterį ar buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančią įmonę. Dažnu atveju kreiptis į buhalterinių paslaugų įmonę labiau apsimoka, nei samdyti ir išlaikyti buhalterio darbo vietą savo įmonėje. Tiesa, šis pasirinkimas netiks didelėse įmonėse, tačiau turint iki pekiasdešimt darbuotojų ar vykdant veiklą ne ištisus metus- toks pasirinkimas bus labai naudingas.
Ką svarbu aptarti su buhalteriu?
Palanku dar iš anksto susitarti, kaip dažnai planuojate konsultuotis tam tikrais buhalteriniais kluusimais ir kokiu būdu tai atliksite. Kartais patogiau tam tikrus klausimus aptarti gyvai, o kartais nuotoliniu būdu, telefonu, elektroniniu paštu ir pan. Taigi šiuos dalykus vertėtų aptarti dar iš anksto, kad vėliau nekiltų tam tikrų nesusipratimų.